جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

آیا افسردگی ارثی است و اگر درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

۲۳۵ بازديد

حتماً شما نیز تاکنون به این نکته پی برده اید که آمار افراد افسرده در کشور در حال افزایش است و یک روند صعودی را طی می کند و این موضوع واقعاً نگران کننده است. این بیماری به حدی شایع شده که در آمریکا برخی آنرا سرما خوردگی روانی می نامند. این بیماری که نوعی اختلال روانی محسوب می شود باید به موقع تشخیص و درمان شود تا از بروز مشکلات جدی در فرد جلوگیری شود. در ادامه با تأتیر وراثت بر زندگی فرد و هم جنین عواقب بی توجهی به این بیماری آشنا می شوید.


تأثیر وراثت در بیماری افسردگی:

جواب ما در پاسخ به این سؤال که آیا بیماری افسردگی ارثی است یا نه ؟ مثبت است. یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگشان از افسردگی رنج می بردند خیلی بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. این پژوهش نشان داده که اگر یکی از پدربزرگ و مادر بزرگ یا پدر و مادر هر شخصی دچار افسردگی بوده است، احتمال ابتلا به این اختلال سه برابر است.
یک پژوهشگر در زمینه سلامت مغزی تاکید می کند افسردگی هیچگاه اجتناب ناپذیر نبوده است حتی در افرادی که خانواده هایی با سابقه این بیماری دارند. افراد باید نسبت به سوابق خانوادگی خود آگاه باشند و به محض احساس علائم، برای دریافت کمک تا زمانی که افسردگی پیشرفت نکرده، اقدام کنند.

آیا افسردگی ارثی است و اگر درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.